Öppen träning

Alla medlemmar i Huskvarna hundklubb är välkomna att träna på klubben! Vi har flera stora planer, så även om det är kurs, finns det ändå plats att träna på.

Vi har ”mingelpromenad” ca 1 gång per vecka. Ibland är det olika teman som vi fokuserar på, det kan bland annat vara kontaktövningar, hundmöten, parkour mm Dag och tid för dessa brukar utlysas på vår facebook-sida i god tid. Passa på att rasta, miljöträna och umgås med hundvänner!

Om du hellre vill gå en egen promenad på klubben, så finns det en aktivitets-slinga runt våra planer. Det är 10 stationer med olika aktiviteter att göra och den startar vid den lilla röda stugan jämte klubbstugan.

På måndagar är det öppen träning i lydnad på A-planen och då ingår bruksmoment med skott, kl 18-20.

Skott-träning sker måndagar ojämna veckor mellan 18:30-19:30. Skott kommer inte avlossas efter 19.30. Har man en ljudkänslig hund har man här möjlighet att få hjälp av dom som tränar, med hur man kan hantera det, men säg till dom innan träningen startar.